Coloquio

Mediterranean Trends 2030/2050. A prospective approach to the Southern Neighbourhood

Mediterranean Trends 2030/2050

A prospective approach to the Southern Neighbourhood

THURSDAY 14th OCTOBER

18.00 HORAS

@funalternativas #MediterraneanTrends

Fundación Alternativas organizes a virtual roundtable to address medium and long-term perspectives for the European Union's southern neighbourhood, in the light of the recently published foresight study Mediterranean Trends 2030/2050.

Along with the co-authors of the document will be experts from the region that contributed to the document’s analyses with insights from their countries and transnational dynamics that have shaped and will continue to do so for years.

Stepping away from the news cycle, the debate will look at the bigger picture surrounding the region in the upcoming decades. Which scenarios can we foresee across the southern shore of the Mediterranean? What do these scenarios imply for the region and the EU?

PARTICIPANTS

Itxaso Domínguez de Olazábal, Coordinator of MENA affairs at Fundación Alternativas

Amro Ali, Sociologist at the American University in Cairo and researcher at the Forum Transregionale Studien of Berlin

Youssef Cherif, Director of the Columbia Global Centers Tunis, Columbia University