What are unions for? The changing role of trade unions in modern economies

Autoría: Anke Hassel

15-11-12

Even though the financial crisis has strong negative effects for the labour market, trade unions have not gained support. Globalization, the service economy and the new orientation of the centre-left have contributed to the marginalization of trade unions worldwide. Trade unions as forces for social justice in a highly insecure and unjust environment have to shift towards a more comprehensive approach including supply side policies and addressing the concerns of young people and labour market outsiders in order to stop their demise.