The state of the European Union 2012: The failure of austerity

Autoría: Fundación Alternativas - Friedrich-Ebert-Stiftung. Diego López Garrido, director. Nicolás Sartorius and Lothar Witte, co-directors.

22-03-13

The EU27 economic indicators for the end of 2012 therefore painted a bleak picture: soaring unemployment (10.8 per cent of the active population), a slip back into recession (-0.3 per cent GDP) and a gorwing public debt ratio (85 per cent). The scenario for the Eurozone was worse and even more so far countries such as Italy, Portugal and Spain. This drama, furthermore, was unfolding in a rather fragile international context; nonetheless, since the overall global situation was generally positive, we cannot lay the blame there.
Director:Diego López GarridoCo-directors:Nicolás Sartorius and Lothar WitteCoordinators:José Luis Escario, Vicente Palacio and María PallaresPDF, 221 pág.