Catalunya independent?

Autoría: Xavier Vidal-Folch

10-02-14

PVP: 14 euros (IVA incluido)
ISBN: 978-84-8319-825-4

Enlace de compra: http://www.catarata.org/libro/mostrar/id/860

La “qüestió catalana”, el problemàtic encaix de Catalunya dins Espanya, no és cap invent. Ve de lluny. Dos moviments inversos i enfrontats se’n nodreixen i la sobrealimenten: el nacionalisme perifèric català i el nacionalisme centralista espanyol. I ho fan cada cop amb més ganes. Tot i això, no està pas escrit que s’hagi resoldre per vies traumàtiques, trencant llaços. La temperatura del litigi ha pujat espectacularment des de 2012. Els catalans han optat, de cop i volta i en bloc, per independitzar-se d’Espanya? Hi ha més radicalitat, més independentistes, però no més sobiranistes. Les posicions de la ciutadania són molt plurals, però des de la famosa sentència del Tribunal Constitucional sobre l’Estatut, el 2010, la desafecció general cap a Espanya augmenta, sobretot al compàs de les mesures i de les lleis recentralitzadores del Govern central i de la recerca insistent d’un responsable extern per a la incessant crisi econòmica per part del Govern de la Generalitat.