15M Revisited: A Diverse Movement United for Change

Autoría: Tiina Likki

14-05-12

• The 15M movement in Madrid is not just a movement of the young and marginalized.
  • Many participants are older, employed and a majority of them consider their current financial situation as relatively good. At the same time, many share a concern about their future financial situation.
  • Participants’ main concerns regard political corruption, global financial markets and banks as  well as issues related to public spending.
  • Their main emotions are moral outrage and anger, but little hope when thinking about economic inequality.
  • The current situation is seen as an opposition between disadvantaged groups (such as the unemployed, workers and young people) and the powerful (such as politicians, banks and companies).

Open publication - Free publishing - More 15m